Ποιότητα και Οικονομία

ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΛΕΤΑ: Σωτήρης Τσεσμελής

TSESMELHS SYNENT

ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΛΕΤΑ
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ 2 ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ 24Η MARKETS

> Κύριε Τσεσμελή, είσαστε πολύ έμπειρος έμπορος και ιδιοκτήτης 2 καταστημάτων στην περιοχή. Ποια είναι τα στοιχεία που σας έκαναν να επιλέξετε των όμιλο ΕΛΕΤΑ για συνεργασία;

Αρχικά πριν αποφασίσουμε με ποιον όμιλο θα πορευθούμε μαζί, κάναμε μια έρευνα αγοράς πάνω στους δυνατούς ομίλους του κλάδου μας για να μάθω τις υποχρεώσεις μου απέναντί τους και τις παροχές στις οποίες δίνονται σε εμένα. Αυτό που διαπίστωσα στην έρευνα ήταν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ΕΛΕΤΑ απέναντι στον ανταγωνισμό π.χ. η ετήσια συνδρομή μου είναι η χαμηλότερη της αγοράς και δεν βασίζεται όπως σε κάποιους άλλους ομίλους ή συνεταιρισμούς στον τζίρο των καταστημάτων μου. Έτσι με το προκαθορισμένο κόστος το οποίο υπάρχει να μην είναι υπολογίσιμο στα έξοδα μου, μιας που τα οφέλη είναι πολλαπλάσια. ‘Ένας επίσης κύριος λόγος ήταν ότι θα βρίσκομαι κάτω από την ομπρέλα ενός από τους δύο μεγαλύτερους ομίλους της Ελλάδας με δυναμική αυξητική πορεία, με χρόνια παρουσίας στον χώρο μας, με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, προϊόντα από τα οποία δεν έχουν να «ζηλέψουν» από τα επώνυμα αλλά σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές. Θα αναφερθώ και σε έναν τελευταίο λόγο από τους πολλούς που θα είχα να πω, ότι με την συνεργασία της ΕΛΕΤΑ και ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ πλέον μού παρέχονται έξτρα εκπτώσεις και συμφωνίες σε πανελλαδικές εταιρείες με στόχο να κερδίζουμε αφενός περισσότερα και αφετέρου αυτές να προσκομίζονται στο καταναλωτικό κοινό. Σκοπός είναι να γινόμαστε ανταγωνιστικοί με τον ανταγωνισμό και να μας επιστρέφονται χρήματα μέσω πιστωτικού τιμολογίου επί του τζίρου που κάναμε το προηγούμενο χρονικό διάστημα.

> Τι είναι αυτό που κάνουν τα καταστήματά σας να ξεχωρίζουν και να έχουν καθιερωθεί στις καταναλωτικές συνήθειες των κατοίκων της Κομοτηνής;

’Ένας σημαντικός λόγος είναι ότι τα καταστήματά μας είναι 24ώρα, γνωρίζοντας όμως τα πλεονεκτήματα που έχει αυτό αλλά και τις πολλές δυσκολίες τους. Η ποικιλία των προϊόντων που ο πελάτης έχει να επιλέξει σε πάνω από 13.000 κωδικούς προϊόντων, χωρίς να ξεχνάμε τα πλεονεκτήματα που μας δίνει ο όμιλος, η ύπαρξη κάθε μήνα 15ημέρου φυλλαδίου συν έξτρα προσφορές σε προϊόντα. Ένα μεγάλο στοίχημα που σε καθημερινή βάση το φροντίζουμε αυτό, είναι να υπάρξει συνδυασμός ενός χαμογελαστού προσωπικού, ο τακτικός καθαρισμός των καταστημάτων μας, η ομοιομορφία, η τάξη, η συνέχεια των προϊόντων, η ποικιλία τους αλλά και ένα ευχάριστο κλίμα διαμορφωμένο έτσι ώστε να περνάει ευχάριστα ο πελάτης μέσα στο κατάστημα (π.χ. η μουσική). ‘Ένας σημαντικός λόγος που καθιερώθηκαν τα καταστήματά μας μέσα στην αγορά της πόλης μας είναι ότι από το 2015 εντάξαμε επαγγελματικά το delivery φτάνοντας σήμερα να κάνουμε πάνω από 140.000 παραγγελίες τον χρόνο με αυξητική πορεία αλλά πάντα έχοντας στόχο να φ

> Είσαστε από τους πρώτους που ανέπτυξαν το E-SHOP. Πιστεύετε πως η σύνδεση των φυσικών καταστημάτων με e-shops θα συνεχίσει να αποτελεί κορυφαία τάση στο χώρο της λιανικής;

Θα σας πω πως την περίοδο της πανδημίας, οι παραγγελίες είχαν τριπλασιαστεί αποσπώντας όμως σήμερα μεγάλο μερίδιο από την πελατεία εκείνη, δεδομένου ότι δεν εκμεταλλευτήκαμε την συγκυρία όπως έκαναν κάποιοι στον ανταγωνισμό και ότι λειτουργούμε με συνέπεια και επαγγελματισμό. Η τάση που υπήρχε πιστεύω μέσα στον επόμενο χρόνο να μειωθεί. Άλλωστε πολλοί καταναλωτές θέλουν τα προϊόντα να τα πιάνουν στο χέρι τους, να τα επεξεργάζονται και να καταλήγουν εκείνη την ώρα δίχως να συμβιβάζονται. Εμείς εντάξαμε πάνω από 7.000 κωδικούς στο e-shop, κάνοντας να ξεχωρίζει πανελλαδικά και να το εντάξει στην πρώτη θέση

> Ποιες είναι οι επερχόμενες αλλαγές για το δικό σας concept των «24 ωρών»; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι και ποιες οι ευκαιρίες;

Καταρχήν από τη δημιουργία του πρώτου μας 24ώρου Μάρκετ το 2012 προσπαθήσαμε να φτιάξουμε ένα concept που πρώτον δεν θα ήταν εύκολο να αντιγραφεί, βασίζοντάς το πάνω στον ανθρώπινο παράγοντα αλλά νιώθοντας τις εξελίξεις της κοινωνίας να εντάξουμε προϊόντα και υπηρεσίες για να διευρύνουμε το καταναλωτικό μας κοινό. Ήμασταν οι πρώτοι που δώσαμε βάρος στα προϊόντα ψυγείου έχοντας πάνω από 28 μέτρα προβολής στο κατάστημά μας της Μακεδονίας. Ήμασταν οι πρώτοι που εντάξαμε την υπηρεσία WESTERN UNION για να εξυπηρετούμε ποικίλες ανάγκες και τις εξοφλήσεις λογαριασμών ΔΕΚΟ, ΔΗΜΟΣΙΟΥ κ.λπ. Καθιερωθήκαμε ως η μεγαλύτερη κάβα ποτών της πόλης με αμέτρητες ετικέτες. Κάθε χρόνο στα γενέθλια έχει καθιερωθεί να διαδραματίζονται συναυλίες με γνωστούς καλλιτέχνες όπως ο Βρεττός, Stan , Στικούδη, Rec… και με τη διάθεση στο κοινό χιλιάδων δωρεάν προϊόντων. Εννέα χρόνια μετά το άνοιγμα του πρώτου μας 24ώρου δεν έχουμε φθάσει στο «ταβάνι». Πλέον βάλαμε στόχο μετά την ένταξη μας και στην ΕΛΕΤΑ, να αποσπάσουμε και το καταναλωτικό κοινό που δικαιούμαστε και τις πρωινές – μεσημεριανές ώρες. Ο κίνδυνος για εμένα πάντα είναι ένας: «Όταν δεν ασχολούμαστε εμείς οι ίδιοι με τα καταστήματά μας, μην περιμένουμε τα ίδια να ασχοληθούν μαζί μας». Όσον αφορά για τις ευκαιρίες ας μου επιτρέψετε να τις κρατήσω για εμένα γιατί μπροστά μας είναι και οι προκλήσεις ακόμη περισσότερες

> Πόσο πιστεύετε πως επηρέασε η πανδημία τα μικρομεσαία καταστήματα;

Πιστεύω πως τα μικρομεσαία καταστήματα εάν τα επηρέασε θα ήταν μόνο θετικά και μόνο, διότι ο κόσμος είχε τον φόβο να βρεθεί σε κλειστούς χώρους για αρκετή ώρα και ο πελάτης ήθελε να αγοράζει τα προϊόντα της ημέρας και να φεύγει γρήγορα, γι’ αυτό και επέλεγε το κατάστημα τις γειτονιάς του. Όσο για τα ψώνια της εβδομάδας είχε τη δυνατότητα να τα παίρνει από την online υπηρεσία του delivery που εάν αυτά τα καταστήματα είχαν αυτήν την υποδομή από πριν θα ήταν και αυτό προς όφελός τους.

> Τι κάνετε για να εξασφαλίσετε καλύτερες τιμές;

Ο ανταγωνισμός είναι πλέον μεγάλος ανάμεσα στους συναδέλφους μου, που ο καθένας από την πλευρά του προσπαθεί με οποιονδήποτε τρόπο να καταφέρει καλύτερες τιμές για τον πελάτη του δίχως όμως να είναι στα όρια του κόστους αγοράς. Για εμένα το να ενταχθεί κάτω από έναν σοβαρό όμιλο και όχι συνεταιρισμό ή παροδικό όμιλο που αύριο μπορεί να μην τον αναγνωρίζουν είτε πελάτες είτε οι προμηθευτές μας είναι η καλύτερη επιλογή. Καταφέρνουμε να έχουμε φυλλάδια, προσφορές και ελκυστικές τιμές πάνω στις συμφωνίες που μας παρέχει ο όμιλός μας και όταν είσαι κάτω από την ΕΛΕΤΑ και την ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ θεωρώ ότι δεν ψάχνεις κάτι άλλο.

> Η έντονη αυξητική τάση της κατηγορίας τρόφιμα και ποτά, οφείλεται κυρίων και στην ελκυστικότητα των μικρομεσαίων καταστημάτων;

Yπάρχει σύμφωνα με στοιχεία 10μήνου αύξηση της δυναμικής των μικρομεσαίων σημείων λιανικής σε ποσοστό 1% γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.

> Τι έχετε να προτείνετε στους συναδέλφους σας;

Ένα κατάστημα είναι ζωντανός οργανισμός, τα ράφια και τα προϊόντα μας «μιλούν», μας «δείχνουν» τις ανάγκες τους, εάν είμαστε γεννημένοι γι’ αυτό το επάγγελμα θα τις καταλάβουμε. Έχουμε, να μην ξεχνάμε, με την υγιεινή των πελατών μας και πρέπει να τους προσφέρουμε το καλύτερο. Βλέπω κάποιους που λειτουργούν τα καταστήματά τους σαν δημόσιοι υπάλληλοι και εάν θελήσουν να πάνε διακοπές το κλείνουν και φεύγουν, το κλείνουν και το ανοίγουν σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες και όχι των πελατών! Πρέπει πρώτα εμείς να δίνουμε το 1000/100 στο κατάστημά μας και να είμαστε παρών σε όλες τις ώρες. Όλα αυτά με αφοσίωση, ταπεινότητα και οργάνωση μπορεί να πετύχουμε! Μην προσδοκούμε γρήγορο κέρδος. Όλα αυτά έρχονται εφόσον μετά από χρόνια ιδρώτα δώσουμε αυτό που στην διάρκεια των ετών επιθυμούν οι φίλοι πελάτες μας
moto1 removebg preview
Άλλα Άρθρά
023
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

Proton Market Μπαλάσκας

Τα καταστήματα ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ DELICATESSEN βρίσκονται για να δώσουν μια ποιοτική επιλογή στους καταναλωτές της ευρύτερης περιοχής και να καλύψουν τις ανάγκες ακόμα και των πιο

Δες περισσότερα
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

Proton Market στην Σαντορίνη

Το υπερσύγχρονο κατάστημα Central Market βρίσκεται για να δώσει μια ποιοτική επιλογή στους καταναλωτές της ευρύτερης περιοχής και να καλύψει τις ανάγκες ακόμα και των

Δες περισσότερα
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

Νέο Protonmarket Μυκόνου

Το νέο υπερσύγχρονο κατάστημα Ornos Market έρχεται για να δώσει μια ποιοτική επιλογή στους καταναλωτές της ευρύτερης περιοχής και να καλύψει τις ανάγκες ακόμα και

Δες περισσότερα
Proton - Σήμερα
0
Εργαζόμενοι
0
Καταστήματα
0
Προϊόντα
0
Περιοχές